استایل

استایل‌های زیبا و جذاب با سرافون مانتویی

منظور از سارافون چیست؟

سرافون به آن دسته از مانتوهایی بدون آستین گفته می‌شود که معمولاً بلندی آن از گردن تا زانو است. البته قد این لباس می‌تواند کوتاه‌تر یا بلندتر هم باشد. سارافون‌ها انواع بسیار مختلفی دارند که شامل جلو باز، جلو بسته، دکمه دار و… می‌باشند. این لباس‌ها به شکل کلاسیک، مدرن و سنتی قابل استفاده هستند و تمام گروه‌های سنی می‌توانند از آن استفاده کنند.

علاوه بر این؛ سرافون مانتویی جزو آن دسته از معدود لباس‌هایی است که هم افراد لاغر و هم خانم‌های پلاس سایز مناسب و قابل استفاده است. با توجه به اینکه سرافون‌ها ساختار یک دستی دارند، برای خانم‌های باردار نیز گزینه ایده آلی به حساب می‌آیند. سرافون ها مدل‌های مختلفی دارند و هیچ خانمی هیچ محدودیتی برای استفاده از آن ندارد. تمامی افراد می‌توانند از آن در موقعیت‌های مختلف و گوناگونی استفاده کنند.

سارافون جلو باز

این مدل از لباس‌های بسیار پرطرفدار در فصل‌های بهار و تابستان است که با توجه به جنس پارچه به کار رفته در لباس می‌تواند در موقعیت‌های مختلفی مورد استفاده قرار بگیرد. این سرافون ها زمانی که روی یک شومیز حریر استفاده شوند، کاربرد سرافون مانتویی پیدا می‌کنند.

معمولاً پارچه مورد استفاده در این مدل سارافون‌ها تعیین می‌کند که لباس برای چه فصلی مناسب‌تر است. مثلن پارچه مورد استفاده برای سرافون مانتویی تابستانه، معمولاً از جنس پارچه ابر و باد یا نخ دوخته می‌باشد. این پارچه‌ها بسیار خنک بوده و برای مهمانی‌های خودمانی و حتی محل کار گزینه ایده آلی می‌باشند.

سارافون مانتویی دکمه دار

یکی دیگر از مدل‌های سارافون مدل‌های دکمه دار هستند که گزینه ایده آلی برای افرادی می‌باشند که از لباس‌های جلو باز خوششان نمی‌آید. طراحی کلی لباس، مدل دکمه‌ها، سبک یقه و… همگی می‌توانند باعث ایجاد تنوع و تغییر در ظاهر این لباس شوند. در صورتی که شما از این سرافون به همراه یک شومیز آستین پفی استفاده کنید، استایل بسیار منحصر به فردی را برای خود خواهید ساخت.

قبل از خرید سارافون مانتویی باید به چه نکاتی توجه شود؟

همانطور که کمی قبل‌تر هم اشاره کردیم؛ این مدل لباس دارای هیچ محدودیت سنی نیست علاوه بر این، مدل‌های سرافون مانتویی هیچ وقت از مد نمی‌افتند و همیشه جزو لباس‌های پرکاربرد قرار دارند. به همین علت باید از این دو مسئله خیالتان راحت باشد. 

اما به هر حال یکسری نکات وجود دارند که شما باید قبل از خرید به آن‌ها دقت کافی را داشته باشید. مثلاً جنس و نوع پارچه، دوخت لباس، سایز مناسب و… از اهمیت زیادی برخوردار هستند.  این که شما تصمیم دارید از سرافون مانتویی خود در چه موقعیتی استفاده کنید، کاملاً روی این مسئله اثر می‌گذارد. بنابراین پیشنهاد می‌کنیم حتماً قبل از خرید به مکان استفاده و موقعیت‌هایی که می‌خواهید آن را بپوشید فکر کرده و سپس اقدام به خرید سارافون مانتویی کنید.

آیا مانتو انتخاب بهتری است یا سارافون؟

حال بسیاری این سوال را از خود می‌پرسند که پول خود را صرف کدام یک کنند: مانتو یا مانتو سارافونی؟ در جواب باید بگوییم که موقعیت و مناسبت آن را در نظر بگیرید، همینطور طرح و دوخت آن‌ها را.

همانطور که قبلا هم گفتیم، زیباترین انواع مدل سارافون مانتویی به ظاهر شما تنوع زیادی خواهد بخشید. اما اگر شاغل هستید، معمولا مانتو رایج‌تر از مانتو سارافونی است. از لحاظ ظاهری مانتو سارافونی ظاهر بهتر و زیباتری نسبت به مانتو دارد. در نهایت انتخاب بین این دو به سلیقه و اولویت‌های شما بازمی‌گردد.