استایل

لباس‌هایی که پارچه تدی دارند را باچی ست کنیم!

پارچه تدی یکی از منسوجات گرم و نرمی است که این روزها، هواداران پر و پا قرصی دارد. این پارچه معمولا از ترکیب مواد مصنوعی مانند اکریلیک و پلی‌استر و همچنین، الیاف طبیعی از قبیل پنبه و پشم تشکیل می‌شود. نتیجه کار، پارچه‌ای ضخیم و در عین حال، سبک است که کرک‌های کوتاه و بسیار لطیفی دارد. مجموعه این عوامل، لباس‌های تدی را به گزینه مناسبی برای روزهای سرد سال تبدیل می‌کن

تاریخچه پارچه تدی چیست؟

استفاده از پارچه تدی در دنیای مد سابقه‌ای طولانی دارد و به دهه ۱۹۲۰ برمی‌گردد. در این دهه، تولید خودروهای روباز گسترش پیدا کرد. رانندگان این اتومبیل‌ها هم برای آن‌که مستقیما در معرض جریان هوا بودند برای گرم کردن بدن‌شان به پوشیدن کت‌های آلپاکا روی آوردند. آلپاکا گونه‌ای جالب از پستانداران است که جزو شترسانان به حساب می‌آید و پوست گرم و نرمی دارد که شبیه پارچه تدی است.

پارچه تدی

در سال ۱۹۴۰، جورج بورگ (George Borg) که صاحب یک کارخانه بافندگی بود به این فکر افتاد که از این نوع پارچه برای تولید لباس‌های مناسب در استایل خیابانی استفاده کند. این‌جا بود که پارچه‌ پفی، نرم و لطیف تدی به‌طور رسمی وارد دنیای مد شد. از سال ۲۰۱۳ میلادی، این محصول به همت برند «مکس مارا» بار دیگر جای خود را در فروشگاه‌ها، خیابان‌ها و فشن شوها باز کرد و مورد استقبال طیف گسترده‌ای از مشتریان قرار گرفت. اکنون، برندهای معتبری مانند مکس مارا (Max Mara)، گوچی (Gucci)، بربری (Burberry) و شنل (Chanel) این پارچه را در پر طرفدارترین تولیدات‌شان به‌کار می‌برند.

روش نگهداری از پارچه تدی چیست؟

  • لباس‌های تدی را تا جای ممکن با دست شست‌وشو دهید.
  • در صورت شست‌وشو با ماشین لباسشویی، دستگاه را روی دور آهسته، آبکشی اندک و حالت استفاده از آب سرد قرار دهید.
  • برای خشک کردن لباس‌های تدی هرگز از دستگاه خشک‌کن استفاده نکنید.
  • در هنگام خشک‌کردن لباس‌های تدی، هرگز آن‌ها را آویزان نکنید. پارچه تدی به‌دلیل ساختار ویژه‌ای که دارد پس از شست‌وشو آب زیادی را در داخل بافت‌اش نگه می‌دارد و سنگین می‌شود. بنابراین، اگر آن را خیس آویزان کنید ممکن است در مدت خشک شدن فرم اصلی خودش را از دست بدهد و اصطلاحا دفرمه شود. در عوض، می‌توانید آن را در مجاورت منبع گرمازا روی سطح مناسبی قرار دهید و منتظر بمانید تا خشک شود.
  • توصیه می‌کنیم تا جای ممکن لباس تدی محبوب‌تان را به خشکشویی بسپارید تا آن را تمیز و مرتب کند.
  • برای تمیز کردن لباس‌های تدی هرگز از شویده‌های قوی و سفیدکننده‌ها استفاده نکنید. در عیر این‌صورت، رنگ و درخشش اولیه خودش را از دست می‌دهد.
  • پارچه تدی به‌واسطه طراحی و نوع بافت ویژه‌ای که دارد در هنگام شست‌وشو پرز می‌دهد. بنابراین، توصیه می‌کنیم آن را با دیگر لباس‌ها در داخل ماشین لباسشویی قرار ندهید و به تنهایی بشویید.