استایل

اشتباهات خانومها در هنگام پوشیدن شلوار جین

لباس های جین ظاهر زیبایی به شما می دهند و می توانید پیراهن و کت های جین را با شلوار جین هماهنگ کنید. اما دقت داشته باشید که ترکیب رنگی شلوار و کت یا پیراهن جین شما باید با یکدیگر یکسان نباشد و حداقل چند درجه نسبت به یکدیگر تفاوت رنگ داشته باشند. مثلا می توانید از یک رنگ به صورت تیره و روشن و یا دو رنگ کاملا متفاوت استفاده کنید.

پوشیدن شلوار جین راسته با قد اشتباه

یکی از شایع ترین اشتباهات خانومها در هنگام پوشیدن شلوار جین مربوط به پوشیدن شلوار جین راسته با قد اشتباه است. این شلوارها معمولا بهتر است نهایتا تا مچ پای شما برسد. شلوارهایی که از مچ پا بلندتر باشند، از نظر ظاهری پاها را بزرگ و حتی چاق نشان می دهد.

تا زدن دم پای شلوار جین

ممکن است شلواری که شما انتخاب می کنید، برای قد شما مناسب نباشد و بلندتر باشد. معمولا در این حالت باید شلوار را کوتاه کنید اما ممکن است فرصتی برای این کار نداشته باشید. در این صورت، می توانید شلوار را موقتا تا بزنید. برای اینکه تا زدن دم پای شلوار به صورت یکدست و صاف باشد، می توانید از انگشتات خودتان به عنوان وسیله ای برای سنجش میزان پارچه ای که باید تا بزنید استفاده کنید.

شلوارهای جین با فاق اشتباه

فاق شلوار به معنای فاصله کمر شلوار جین تا درز بین پاها است. اگر شما قد بلندی دارید، استفاده از شلوارهای جین فاق بلند نسبت به انواع فاق کوتاه برای شما گزینه مناسب تری است اما گاهی ممکن است این شلوارها نیز برای شما به اندازه کافی بلند نباشند و بخشی از شلوار در بین پاهای شما به صورت برجسته جمع شود.

استفاده از چکمه های نامناسب

اگر از آن دسته خانومهایی هستید که به بوت ها و چکمه های بلند علاقه دارید، بهتر است شلوار جین را با بوت های دارای ساق بسیار گشاد یا بسیار تنگ استفاده نکنید. این بوت ها می توانند چین های نامناسبی روی زانو ایجاد کنند. ست کردن شلوار جین با بوت مچی هم یکی دیگر از روش هایی است که می توانید با استفاده از آن ظاهر زیبایی به استایل خود بدهید.

شلوار لی با کتونی های ساق دار

کی دیگر از اشتباهات خانومها در هنگام پوشیدن شلوار جین، استفاده از کتونی های ساق دار با این شلوارها است. ست کردن شلوار جین با کتانی نیز قواعد خاصی دارد. پاچه های شلوار جین نباید بر روی قسمت بالای چکمه و یا کتونی های ساق دار قرار گیرد. به عبارت دیگر بهتر است پاچه های شلوار جینی که انتخاب می کنید، پیش از شروع قسمت ساق کفش تمام شوند.

استفاده از شلوار جین بسیار بلند

یکی از اشتباهات خانومها در هنگام پوشیدن شلوار جین، به خصوص در مورد خانومهای قد بلند، استفاده از شلوارهایی است که پاچه های بسیار بلندی دارند. طول ایده آل برای شلوار جین معمولا به اندازه 3 الی 4 سانتیمتر بالاتر از مچ پای شما است. شلوارهایی که از این اندازه بلندتر باشند علاوه بر ظاهر غیر جذابی که دارند، به دلیل بلندی بیش از حد روی زمین کشیده می شوند و همیشه شلوار شما کثیف و نامرتب خواهد بود.

شکل و محل قرارگیری جیب های پشتی در شلوارهای جین می تواند شکل ظاهری اندام شما را تغییر دهد. جیب های پهن معمولا باسن را پهن تر جلو می دهند در صورتی که جیب های کوچکتر پاها را بلندتر نشان داده و فرم بدن را پرتر و کوچکتر جلوه می دهند.ند سال قبل شلوارهای جین چسبان که افراد را لاغرتر نشان می دادند، مد شده بودند و بسیاری از خانومها از این شلوارها استفاده می کردند. الان نیز دوباره این شلوارها مد شده اند اما یکی از اشتباهات خانومها در هنگام پوشیدن شلوار جین چسبان، استفاده نکردن از کمربند است. این شلوارها معمولا با کمربند، بسیار شیک تر و جذاب تر خواهند بود.