استایل

داستان عجیب برند لویی ویتون Louis Vuitton

لویی ویتون Louis Vuitton کارآفرین و طراح مد بنام فرانسوی است که حدودا 150 سال پیش برند خود را که این روزها یکی از ارزشمندترین برندهای دنیا به شمار می رود. لویی در سال 1821 در یک روستای کوچک فرانسوی به دنیا آمد. او در 10 سالگی مادر خود را از دست داد و پدرش دوباره ازدواج کرد. رفتار بد نامادری لویی ویتون با او باعث شد وی در سن 13 سالگی محل زندگی خود را ترک کند و به سمت پاریس پایتخت فرانسه برود. سفری که دو سال به طول انجامید و چیزهای زیادی به لویی ویتون Louis Vuitton آموخت. برای دانستن ادامه ی داستان برند لویی ویتون ویدیو زیر را تماشا کرده و با مجله مد و زیبایی پیکاک همراه باشید.

داستان عجیب برند لویی ویتون Louis Vuitton

همان طور که گفتیم لویی تصمیم گرفت محل زندگی خودش را ترک کرده و برای پیشرفت سمت پاریس برود. این سفر دو سال به طول انجامید و در نهایت زمانی که او به پاریس رسید شانس دوباره به وی رو کرد. لویی ویتان توانست در پاریس در یک کارگاه ساخت جعبه های مسافرتی استخدام شود. او چند سال در این کارگاه جعبه سازی مشغول بود تا بالاخره اسم و رسمی برای خودش دست و پا کرد

در همین سال ها همسر ناپلئون بناپارت لویی ویتون Louis Vuitton را به عنوان جعبه ساز شخصی خود استخدام کرد. لوییس ویتون هنگام کار کردن برای ملکه ی فرانسه با طبقه ی اشرافی آشنا شده و همین شد که فکر داشتن برندی که برای این طبقه از جامعه ساخته شده باشد به سرش زد. او سپس کارگاه مستقل خود را تاسیس کرده و با طراحی اولین چمدان مسافرتی خود بسیار مشهور شد.

پسر جورج

لویی ویتون بزرگ در سال 1892 درگذشت و مدیریت این شرکت به پسرش جورج رسید و این اتفاق شروع فصل جدیدی برای برند لویی ویتون بود. جورج پس از فوت پدرش تصمیم گرفت کسب و کار او را به شهرت جهانی برساند و لوگو لویی ویتون را نه تنها به فرانسه بلکه به تمام دنیا معرفی کند. از این رو در سال 1893 در نمایشگاه جهانی شیکاگو شرکت کرد و محصولات برند لویی ویتون را در آنجا به نمایش گذاشت و توانست با رقبای قدر جهانی رقابت کند و مورد توجه کشورهای بسیاری قرار گیرد. جورج در سال 1896 برای جلوگیری از تولید محصولات تقلبی تحت عنوان برند لویی ویتون و کپی برداری رقبا از محصولات این برند، به صورت رسمی از لوگو لویی ویتون رونمایی کرد و آن را بر روی تمامی کالاهای خود ثبت نمود. طراحی لوگو لویی ویتون توسط جورج ویتون یکی از اقدامات هوشمندانه او در زمان مدیریتش بود که تا حد زیادی از تولید و عرضه محصولات تقلبی با نام این برند جلوگیری کرد. او در همان سال به آمریکا سفر کرد و محصولات منحصر به فرد خود را در شهرهایی همچون نیویورک، شیکاگو و فیلادلفیا نیز عرضه کرد. بدین ترتیب به تدریج برند لویی ویتون را به دنیا معرفی کرد و به غیر از چمدان، محصولات لوکس دیگری را نیز به خط تولید خود اضافه نمود.

همکاری افراد مشهور با برند لویی ویتون

نوآوری و خلق ایده‌های منحصر به فرد برای تولید محصولات خاص و باکیفیت به عنوان مهم‌ترین عوامل موفقیت و شهرت برند لویی ویتون در دنیا شناخته می‌شوند. اما در این میان نقش تاثیرگذار و مهم افراد مشهور و سلبریتی‌ها نیز در کسب این شهرت و اعتبار غیر قابل چشم پوشی است و این برند بخش زیادی از محبوبیت خود را از طریق تبلیغات و حمایت هنرمندان بدست آورده است. از آنجایی که محصولات برند لویی ویتون را کالاهای لوکس و اکسسوری‌ تشکیل می‌دهند؛ پس اغلب مخاطبان و مشتریان آنها قشر مرفه جامعه بودند و معمولا افراد خاص و ثروتمند از محصولات آن استفاده می‌کردند.

چهره‌های مطرحی همچون جنیفر لوپز، آنجلینا جولی، آدری هپبورن، کانیه وست، مدونا، شان کانری، محمدعلی کلی و میخائیل گورباچف از جمله افرادی هستند که در محافل مختلف از محصولات این برند استفاده کردند و توجه افراد بسیاری را به کالاها و لوگو لویی ویتون جلب نمودند. از این رو محصولات برند لویی ویتون بیش از پیش مورد توجه و استقبال قرار گرفتند و میزان فروش آنها نیز رشد قابل توجهی داشت. این برند همچنان در اوج قرار دارد و به عنوان یکی از ارزشمندترین و لوکس‌ترین برندهای دنیا شناخته می‌شود. لویی ویتون به مدت شش سال متوالی یعنی از سال 2006 تا 2012 به عنوان ارزشمندترین برند در زمینه تولید کالاهای لوکس در دنیا اعلام شد و ارزش آن در سال 2012 نیز معادل 25.9 میلیارد دلار بود.