استایل

تاریخچه کامل برند ورساچه

جیانی ورساچه در دوم دسامبر سال 1946 به دنیا آمد. محل تولد وی شهر رجیو کالابریا در ایتالیا می باشد. جیانی ورساچه نیز یکی از طراحانی بوده است که به طور ذاتی استعداد ویژه ای در دوخت و طراحی لباس های خاص داشته است. جالب است بدانید که او، دوختن را از مادرش آموخت و به این هنر چیره شد. او در اولین کار اش یک لباس را طراحی کرد سپس در مزونی که مادرش مدیر آن بود به فروش برساند. او از مادر خود نکات بسیار مهمی را در خصوص هنر خیاطی آموخت. جیانی ورساچه در سن 25 سالگی برای فراگرفتن بیشتر هنر طراحی به پایتخت ایتالیا یعنی شهر میلان سفر کرد، البته برخی نیز گفته اند که او برای یادگیری هنر معماری به این شهر سفر کرده است. او پس از مدتی با ارائه چند نمونه طراحی، موفقیت خود را به رخ کشید و نام خود را در لیست طراحان آینده دار آنروزها ثبت کرد. جیانی ورساچه  اولین موفقیت خود را زمانی نشان داد که طرح‌ هایی برای کلکسیون فیوری فیورنتینا، که یک کمپانی ایتالیایی در سال ۱۹۷۲ بود، فرستاد. همچنین او نخستین مجموعه لباس‌های چرمش را در سال ۱۹۷۵ میلادی به نمایش گذاشت. جیانی ورساچه طراح افراد مشهور و خانواده سلطنتی از جمله پرنسس دیانا بود که توانست سر زندگی و هنر را به صنعت مد و پوشاک بیاورد. جیانی در وصیت‌نامه‌ای که قبل از قتل مشکوک اش، نیمی از مالکیت کمپانی‌اش را به خواهرزاده‌ اش واگذار کرده بود.  

لوگو برند ورساچه:

کی از لوگوهای زیبا اما رمز آلود در میان برند های پوشاک، لوگو ورساچه می باشد. گفته می شود که تصویر درج شده با خط سفید روی این لوگو مربوط به الهه یونانی به نام “مدوسا” می باشد. مدوسا مربوط به یکی از افسانه های یونانی می باشد که اگر به چشمان کسی نگاه کند، آن فرد تبدیل به سنگ خواهد شد. همچنین روایت جالبی در خصوص انتخاب این لگو نقل می شود که جیانی ورساچه و خواهرش در دوران کودکی برای بازی به بناهای به جای مانده از روم باستان رفته و در آن جا چهره ی الهه مدوسان که روی یکی از ساختمان ها درج شده بوده، توجه او را جلب می کند و در سال های آینده برای انتخاب لوگو برند اش، از این تصویر استفاده می کند. در واقع جیانی مدوسا را به این علت انتخاب کرد که مدوسا افراد را مجبور میکرد تا عاشق اش شوند و راه بازگشتی برای آنها وجود نداشت.  

ورساچه بعد از مرگ موسس اش

جیانی ورساچه در دوران حیاتش گام های مهمی در راستای پیشرفت مد ایتالیا برداشت و توانست در مدت نسبتاً کوتاهی برند ورساچه را تبدیل به یک برند محبوب و معتبر جهانی کند. پس از مرگ او خواهر کوچکش دوناتلا ورساچه بعنوان مدیر کمپانی ورساچه، اداره امور را به دست گرفت و با مدیریت درست خود توانست بخوبی از میراث برادرش پاسداری کند. امروزه برند ورساچه برندی ست که محبوب ترین سلبریتی های هالیوودی با افتخار انواع محصولات آن را (از گردنبند گرفته تا کیف و کفش و محصولاتی آرایشی) مورد استفاده قرار می دهند. بخش دیگری از تاریخ برند ورساچه که مربوط به دوران پی از مرگ جیانی ورساچه می باشد درسال 2009 رخ داد. در این سال مدیریت برند ورساچه که دوناتلا ورساچه بود،  کریستوفر کین (Christopher Kane) را مسئول خط تولید این برند کرد

تاریخچه برند ورساچه

سال 1985 : اولین نمایشگاه جیانی ورساچه در انگلستان، در موزه ویکتوریا و آلبرت برگزار شد. در طی این سال ها برند ورساچه همچنین توانست بخاطر مشارکتش در تئاتر، موفق به دریافت جایزه ماسک نقره ای گردد. ورساچه مارک Instante  را عرضه نمود که محصولاتش مشابه برند ورساچه ولی ارزانتر از آن بود.
سال 1986 : در پاریس “نمایشگاه لنز جیانی ورساچه” در موزه “د لا مد” برگزار شد. این نمایش حاصل همکاری ورساچه با عکاسان مختلف بین المللی شامل اودون، نیوتن، وبر، پن و باربیری بود. در طول این سال جیانی ورساچه توسط ژاک شیراک برنده جایزه “Grande Medialle de Vermeil de la Ville de Paris” شد. اولین بار در طی تاریخ بود که این جایزه به یک طراح داده شد.
جالب است بدانید : این جایزه تقریباً به منزله معرفی فرد بعنوان شهروند افتخاری فرانسه است و عموماً شهردار پاریس این جایزه را اهدا می کند.
سال 1989 : ورساچه اولین مجموعه طراحی لباس و مد بانوان خود را در پاریس تحت عنوان “آتلیه ورساچه” افتتاح کرد. “پیراهن هایی برای اندیشیدن” نام نمایشگاهی از ورساچه بود که 25 سال فعالیت برند ورساچه را در صنعت مد و تئاتر بازگو می کرد و در Sforzesco Castle میلان برگزار شد.
 
اسامی برخی سلبرتی های طرفدار برند ورساچه :
جنیفر لوپز
دمی مور
مدونا
بریتنی اسپیرز
میلا یوویچ
پاتریک دمبسی
پرنسس دایانا
بیانسه
پنه لوپه کروز
لیدی گاگا