استایل

اصول انتخاب رنگ لباس در تابستان

همانطور که میدانید فصل تابستان فصل شادی و تفریح و گردش و به معنایی فصل سر زندگی است. تابستان ما را به سمت پوشیدن لباس ها با رنگ های شاد وپر انرژی سوق میدهد و با این حال باید توجه داشت که هر رنگی مناسب فصل تابستان نیست و همینطور در  این گرمای تابستان که گاهی نیز میتواند آزار دهنده باشد و برای رهایی از آن از چه رنگ لباس هایی استفاده کنیم.

رنگ های تیره ممنوع

همانطور که میدانید رنگ های تیره در تابستان باعث جذب بیشتر نور آفتاب و ایجاد گرما برای ما میشود. در حقیقت با توجه به این موضوع بازتاب رنگ های تیره بسیار کم میباشد بنابراین در هنگام تابش گرما انرژی آن در لباس  ذخیره میشود و همین موضوع باعث ایجاد گرمای بیشتری در ما میشود به همین دلیل باید از پوشیدن رنگ های تیره در تابستان خودداری کرد.

استفاده از رنگ روشن

همانطور که گفته شد رنگ های تیره گرما ی خورشید را در خود ذخیره میکنند و بر خلاف آن رنگ های روشن نور را در خود ذخیره نمیکنند و باعث بازتاب آن میشود و همین موضوع باعث کم تر شدن گرما میشود.

رنگ های گرم در تابستان

رنگ ها به دسته های مختلفی تقسیم بندی میشوند ، در این تقسیم بندی رنگ های گرم  قرمز، نارنجی و زرد از و جمله رنگ های پر انرژی هستند. این رنگ ها انتقال دهنده ی گرما و نشاط میباشند و همانطور که متوجه شده اید باید استفاده از این نوع رنگ های گرم در تابستان کم باشد ، بنابراین باتوجه به این موضوع و اگر علاقمند به استفاده این رنگ ها هستید به طور مثال اگر به رنگ سرخابی علاقه دارید در این فصل میتوانید از رنگ صورتی روشن  استفاده کنید، هر چه این رنگ ها به سفید نزدیک تر باشند حس خنکی و شادابی بیشتری را در این فصل به شما منتقل میکنند و بازتاب بیشتری از نور خورشید را از خود عبور میدهند.

اخلاقی

نقش رنگ های سرد در تابستان

رنگ های سرد در برابر رنگ های گرم قرار دارند و همانطور که گفته شد میتواند جایگزین مناسبی برای رنگ های گرم در فصل سرما باشد. رنگ های پاستلی از جمله همین رنگ ها میباشد، رنگ هایی مانند آبی روشن و سبز روشن و به طور کلی رنگ هایی که به سفید نزدیک باشد.این رنگ ها باعث احساس شادابی و سردی بیشتری میشود و حس آرامش را ایجاد میکند و یکی از رنگ های بسیار مناسب برای فصل تابستان میباشد.

رنگ های خنثی فراموش نشود

در دسته بندی رنگ ها ، رنگ های وجود دارند که با عث ایجاد تعادل عمیقی بین رنگ های سرد و گرم میشود و حتما تا بحال تجربه ست کردن این رنگ ها را داشته اید که به راحتی ست میشود و برای فصل تابستان گزینه ی مناسبی برای ترکیب رنگ های خنثی و سرد میباشد.

در نتیجه :

 به یاد داشته  باشید بدن ما به طور طبیعی گرما تولید میکند و دمای بدن گاهی از دمای محیط نیز بیشتر میشود ، بنابراین در فصل تابستان استفاده از رنگ های روشن باعث میشود گرما به راحتی به بیرون انتقال پیدا کند و شما گرمای کم تری را احساس کنید.